heyy guys ..thank you for viewing my official page okay .. do follow do talk to my shout box ..tehee ~ im simple girl only .. ''LOVE RED LOVE ME ! LOVE BEAR LOVE ME ! LOVE CAT ALSO LOVE ME .. ~~ .. '' im so crazy of them ..thats all .. ~do not forget to follow me~thank you dear friends .. TiNgGtOnK !

Tuesday, 27 December 2011

CErItA LaMa aNtARa aKu dAn ................

Assalamualaikum . 

hyee blogger guys :) .. okey lahh kali ni kirara tak mao mengarot panjiang panjiang sangatt haha .. tpi nak mengarut jugak la ^__^  .. ekceli laa ni pukoi 2.17 am .wahaha mataku masih segar dan malam masih muda 

bg ku .bulan tersenyum riang melihatku .tudieen ayat haprak ! (>__<) ..aku x boleh tdoe ni .hurmm .. so bosan bosan meh aku update belog ni meh2.. BISMILLAHIRROHMANIRROHIM .. okey aku nak cerita 

nih fasall gilaa lama berkurun dah kejadian ini berlaku .. tapi dalam tahum 2012 laa bukan zaman aku tanak tanak yebina dulu kayh :)  .. cerita nih fasal aku dan geng2 KRS pergi mendaki Gunung Jerai .HAHA ..  coihh 

! p gunung jerai ja pon .. yaaa ! memang SAJA PON tp aku n the gang pergi mendaki beb ! panjat bukuit bukuit  bukan nyaa naik kuda ! bukan naik keta ! bukan naik motosikal ! bukan naik kereta dan bukan naik 

basikal serta fixie juga ya ! (ouhh menn , mengarut smkin menjadi jadi) biasa laa kan :)  ..k lahh kami p tuh pagi n bertolak daripada sekolah pukoi 5 pagi wahahaa ~ aku lupa laa date dia bila haha sebab dah lama kan

 hehe .. nak p ni msti laa cari geng kann .so aku n sahabat tembun aku nadiah aka cik lalla HAHA .kami p sana .. rabat gunung 2 org kami .coih *buat mcm org len xdak dah kan .ermm slom naik tuh .pastikan bekalan minuman cukop ! kerana amat2 dahaga nnti ..bekalan makanan seperti BUAH EPAL , CHOCLATE BAR 

, dan mcm2 lagi laa tp yg bersesuaian la kan .first2 kami nak naik tuh pkoi 9 pg selepas breakfast semua .. kami mula mendaki ..tiba2 somthing berlaku kt aku .hampa tao apa dia ??? nak tao dak ?? mai aku nak 

habaq ! .. perot aku mula rasa x sedap perot then kepalaku pening n mukaku pucat ! daki baru 10 minit .aku pon xtao laa sebab apa jadi mcm ni ..memang time ni seram laa .semua JPA .cikgu2 ustz2 risau dengan 

keadaan aku sebegitu rupa .pastu ada ustaz kata '' turun balik laa dia nih . mcm xboleh p ja '' atudiaaa dalam hati aku ''penat2 aku daki sia2 jalaa heh '' pastu xpa laa then aku abaikan rasa x sedap bdan smua tuh tiba2 aku terberhenti thenn ''BUWERRKKKKKKKK !!'' muntah sedaih HAHA .syiok wey ! muntah dalam hutan 

. *euww kirara loqlaq . hehe dah cerita betul ni .. :) kawan aku nadiah pon turut risau dengan keadaan aku nih huhu .. lepas2 tuh pihak JPA (Jabatan Pertahanan Awam) telah bg aku air glucose ,aku minum laa then 

selepas 15 minit kod aku jalan , aku rasa perghhh ! betol2 tenaga beb ! hehe .. memang pengalaman laa .. kami daki kul 9 pg then sampai kul 6 ptg cmtu laa .. xsilap aku .memang lama kan tp best sampai termuntah hihi...suasana memang best .kami duk atas tuh selama3 hari 2 malam .. mcm2 aktvti laa kami buat .. haa penat

 cerita aeh .. time kami mendaki tuh kami mndaki melalui bukit2 bukannya melalui jalan tar so agak mencabar dan bukit dia pon style menjunam macam mana taktao nak habaq memang cabaran gila gila laa ..huhu .. hmpa percaya dak ni ?? x percaya xpa aku ada bukti ..SAKSIIIKANN ...............................................

.
.
.
.


.
.
.
.
.
ops ! pic kecik HAHA time nih na mendaki gunung :)




yeah ! dah sampai .ahli2 khemah :)
nad .shima.aku.am (^_^)






neyy otw nak turun pulakas .abaikan BURN di muka (T__T)


org lain penat tp kami bole buat PEACE lg haha


dan lagi nak snap :)


with cik lalla tersyg :D


wahh sapa neyy ??  (O___o)


with geng JPN hehe .. 


jalan tar untun turun >,<


=.='' (^___^)
peacee ! aku nak gak haha










yeah ! akhrnya sampai di kaki gunung :D  .muka penat wey !


okey ! yg tu jea laa bukti2 dia hehe .. balek2 rumah aku demam HAHA =='' batok2 .apalaa kirara ni haihh ! 

apa2pon kepada adik2 yg masih berskolah or kt sapa2 pon naa bila ada jaa aktvti lasak mcm ni jangan 

lepaskan peluang ya n jgn takot2 haha semua nih pengalaman yg best ! weheheu .oke papai 
~ Assalam :)

2 comments:

  1. wahh besnye.rindu nk g daki gunong,jungle trekking semua.xde org nk bawak.huu

    ReplyDelete