heyy guys ..thank you for viewing my official page okay .. do follow do talk to my shout box ..tehee ~ im simple girl only .. ''LOVE RED LOVE ME ! LOVE BEAR LOVE ME ! LOVE CAT ALSO LOVE ME .. ~~ .. '' im so crazy of them ..thats all .. ~do not forget to follow me~thank you dear friends .. TiNgGtOnK !

Tuesday, 17 January 2012

mutiara kata (^_^)

Assalamualaikum ..
 hyee kawan2 :) . okeyy hari ni kirara nak share sikit sal mutiara kata by Ustaz kita yg dikenali ramai sgt Ustaz Azhar Idrus :) hehe .. Alhamdulillah beliau berjaya menarik ramai

 golongan remaja kita ke arah kebaikkan :) .. aku pon suka dengar ceramah ustaz hehe ..cer kwan2 dgar lawak pon ada kecek ganu sikit lahh ya heh .. jum2 nk share ney :) .ekceli ada byk lagi tp kirara ambil sbhagian sahajaaa ^^



''CARILAH CALON SUAMI atau ISTERI YANG BOLEH MEMBAHAGIAKAN KAMU , TAK COMEL TAKPE ASALKAN BOLEH TUTUP LAMPU ''

''SIAPA RASA DIRINYA CANTIK , DIA BERTUAH JIKA BERSYUKUR KEPADA ALLAH ''

'' MEMAKAI TUDUNG TIDAK WAJIB TETAPI MENUTUP AURAT ADALAH WAJIB ''

''Takdir adalah ketentuan dan kehendak Allah S.W.T dan jodoh yang telah menjadi pasangan

 hidup atau yang masih berusaha mendapatkannya adalah atas kehendak dan ketentuannya..

 Semuanya telah tertulis dalam Luh Mahfuz.''

Jadi jika seseorang itu ditakdirkan untuk menjadi jodoh kita,tidak akan ada satu tangan pun

 yang dapat menghalanginya atau memisahkannya.

''Tetapi kita harus berusaha menjaga jodoh yang terbaik atau mendapatkan yang terbaik 

kerana Allah Swt akan mempertimbangkan usaha dan doa hambaNya..''


''Tetapi, jika dia telah ditakdirkan bukan untuk menjadi jodoh kita, atau tidak tepat untuk

 kita..Walau ada seribu tangan yang membantu,dia tetap bukan milik kita.''



‎"Jodoh ditentukan oleh Allah mase umor ktew 4 bulan dlm kndungan ibu..


malaikat akan tulis name kite,rezeki,kerja,kawen gan sape, cerai kew dop, anok brp &

 smuanya tentang dri kita.." 



''Makin banyak yang kita belajar, makin banyaklah yang kita tahu. Makin banyak kita tahu,
 makin banyaklah yang kita lupa''


''Sabar adalah senjata, saya tak pernah kecewa menggunakannya''

''Hati tanpa zikir ibarat rumah kosong. Hati dipenuhi dunia ibarat rumah berhantu''


yea ! tu laa sedikit sebanyak yg kirara dapat hehe saja nak share kayh :) .. Asalamualaikum :)


No comments:

Post a Comment